Susitikime su VRK aptartos socialinių tinklų stebėsenos galimybės

2014-11-07 10:48:16

Artėjant 2015 m. kovo mėnesio savivaldybių tarybų rinkimams, iniciatyvos „Baltosios pirštinės“ atstovai susitiko su Vyriausiosios rinkimų komisijos nariais aptarti socialinių tinklų stebėsenos rinkimų laikotarpiu.

Susitikimo metu, „Baltosioms pirštinėms“ talkinantis reklamos agentūros „AdFingers“ atstovas Elvinas Jakimovas pristatė internetinės reklamos specifiką įvairiose socialiniuose tinkluose ir paieškos sistemose. Vertinant politinės reklamos problematiką, specialistas minėjo galimybę naudoti automatizuotą socialiniuose tinkluose viešai platinamų pranešimų monitoringą, bei „Google Analytics“ statistinių įrankių pasitelkimą siekiant išsiaiškinti, ar sąžiningai politikai naudoja politinei reklamai skirtas lėšas. Taip pat buvo iškeltas tokių iniciatyvų sąryšio su privačių duomenų apsaugos įstatymais klausimas – nutarta diskusiją pratęsti prieš tai sužinojus teisininkų nuomonę.

Nepaisant to, kad nebus spėta tokių iniciatyvų įgyvendinti iki artėjančių rinkimų, tiek VRK, tiek „Baltųjų pirštinių“ atstovai pritarė, kad apie jas reikia pradėti kalbėti jau dabar ir taip pilietiškai šviesti Lietuvos gyventojus.

Susitikimo metu buvo pritarta siekiui puoselėti skaidrių rinkimų propagavimo idėjas kandidatų į savivaldybių tarybas tarpe. Nors galutinis sprendimas dar nepriimtas, tai būtų daroma kviečiant kandidatus savanoriškai įsidiegti „Google Analytics“ įrankius savo interneto svetainėse ir, esant tokiai būtinybei, suteikti VRK priėjimą prie šių įrankių generuojamos statistinės informacijos.